Tuesday, August 23, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Dan Batin


Assalamualaikum
hye kawan2 .. ketemu lagi kita hari ni
eh2 asal jd indon pula ni . hiihh
apa khabar semuanya ? lama dh tak update blog .. almaklumlah bz kn tgh final exam + nak raya ni
macam mana puasa korang semua ? oke tak ? ada lubang2 tak ?
Alhamdulillah, puasa tahun ni aku takde sangkut.ha lupa aku hanya sangkut satu hari je . Cuma banyak mana ganjaran puasa yang aku dapat tu tak tahulah sekarang ni aku  “ ter’tidur”sampai tak hingat dunia .. 

Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi Ramadhan tahun ini akan melabuhkan tirainya dan sesudah itu seluruh umat Islam terutamanya kat Malaysia ni akan menyambut 1 Syawal yang dijangkakan akan jatuh pada hari SELASA (30 OGOS 2011). 

Baiklah, aku tulis entri ni bukan nak melalut tapi cuma ingin mengambil kesempatan yang ada untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat anda semua yang membaca ataupun terbaca entri ini. Aku juga dengan rendah diri menyusun sepuluh jari memohon maaf daripada anda semua andainya aku pernah melakukan kesilapan. Maklumlah, aku hanya manusia biasa yang pastinya tak pernah lepas dari melakukan kesilapan samada ianya secara sengaja ataupun tidak. So, harap dimaafkan.


Korang yang rasa-rasanya pernah buat dosa kat aku tu, korang jangan risau la sebab awal-awal lagi aku dah maafkan korang. Lagipun aku ni bukan jenis yang suka simpan dalam hati lebih-lebih lagi kalau ianya perkara remeh-temeh. Buat tak tahu sudah.

Alang-alang dah bagi ucapan raya ni, nak bagi la peringatan sikitt especially buat korang yang excited nak balik kampung tu supaya berhati-hati semasa memandu agar semuanya selamat. Tak nak la nanti korang keluar kat Buletin Utama dan jadi berita utama kat surat khabar. Elok-elok nak beraya ngan family dan saudara-mara, tak pasal-pasal terpaksa beraya kat hospital. Tak syok la kan. Itu kira bernasib baik lagi. Dibuatnya pergi tak kembali on the spot sebelum sempat minta maaf? Wallahu’alam.
tak payah nak lumba2 .. pandu slow2 sudah .. asalkan selamat sampai di kampung halaman
aku naik bus .. tapi takut juga la kn

Ok lah, sampai sini je entri khas raya aku untuk tahun ni sebab tulis pepanjang pun belum tentu korang rajin nak baca kan? Huhu..
Akhir kata dari aku, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin.


No comments: