Sunday, March 13, 2011

PLKN :)

hye blogie ..
entry aku kali ni .. aku nak cerita about PLKN ..
ha .. mesti semua org tak ske kan lau kne PLKN NI 
( LAGI2 LAU YANG SUKA COVER2 CUN TUH )
hihih . mesti tak suka gler ..
yela .spe lah yang nak . dahla kne berpanas.. berhujan , berkawad,bgn awal .
arghhh .. benci2 .. aku paling tak suka la plkn ni senag cite..
masa aku form 5 tu . aku sentiasa bedoa agar aku tak dapt plkn 
tapi .. alangkah malangnya ..
ble aku check via sms ...
ko nak taw tak apa yang die blas kat aku ...

TAHNIAH ! anda terpilih sebagai peserta plkn siri 6 !
ouh shittt ! aku rasa cam nak terjun bangunan masa tuh ...
sebab aku tak suka 
( sebenarnya aku takut kene buli + tak suka bangun pagi )
semua orng ktewakn aku sbb aku kne plkn ..
mmbr aku sorng pon tak kne .. aku jerk ..
npe aku ?
sebab aku nikn terlalu rajin .. sebab tu lah agaknya 
( sje nak sedapkn ati ni )

ok2 . sekarang aku cerita lah masa aat aku nak pergi plkn tuh ...
nxt week sblm aku pergi plkn tu ..
aku pg bli brnag2 tok bwk ke kem ..
dgn satu syarat .. hanya bole bwk satu beg je ..
barang aku 4 beg pon blm tentu ckup...
hahaha ..
so ... malam seblm pergi ..
memey : mama .. boleh tolong memey tak ?
mama : tolong apanya ?
memey :kemaskn beg . memey tak reti la :(
( dgn nada yan sedih sb nak mintk simpati . huh )
mama : keluarkn semua brng ltk dpn tv .. nanti mama kemaskn ..
memey : tenkiu mama ....

1jam kemudian selesai sudah mengemas beg ..
so .. time to manje2 ... manje2 dgn mama n baba dan juga arwah nenek tercinta..
hm .. time too rasa sedih sangat sebab tak dpt nak bygkn mcm mner keadaan aku esok ..
so lepas manje2 tu ..
time to sleep .. tapi aku bukan tydo pon aku SS ngan pakwe aku .
(poyo gler time to nges2 smue .. yela sedih la konon )
oke .. so pas ss smue aku tydo .. tpi ...
( aku bkn tydo pon aku pk mcm2 .. sdih2)

pagi .. mama kjut.. aku pg mndi then solt sbuh ..
pas dh ciap2 smue .. satu fmly g antr aku kecuali ayh aku lah .sebab die kerja ..
tapi .. asyik col jer ... blm pg lagi dh rindu ke baba 
( hahah  .. ayah aku memang maca tuh )
setibanya aku di dtrn.. argh. ramai sgt orang ..
aku dh mula rasa nak nages ..
( terok kn aku .. terlalu pk bukan2 )
oke pas daftar .. mama bawak aku g breakfast ..

20min ..
dh breakfast smue .. smue pelatih kne berkumpul naek bus ..
so .. salam2 mama semua ..
aku lah budak yang paling kuat nages .. aku tengok orng laen tak nanges pon 
( dyeorng tuh tak der perasaan mmg cmtu )
bus blm strt lagi aku dh meraung2 kesedihan ...
:( .. sdih wooooo ....
sepanjang perjalanan aku nages ..
hahahha .. aku tak toleh kiri n kanan pon...

setibanya di kem 
sedih .. kem aku tepi pantai . bertambah hitam lah aku ..
 .. hutan rimba yang sangat tebal ..
temapt orng asli 
:(
tkutnya 
buat masa 2 , 3 hari ni xtvt tak dijlnkn lagi ..
sebab kami orng johor sampai awal '
so . terpaksa tnggu bdk terengganu ..

malam tuh .. macam biasa ayh aku col ..
ko nak taw apa jadi .. hahaha ..
aku menages mcm orng kne pkul . kuat gle ..
semua bdk dlm dorm tgk aku .. hhi 
( aku dah tak pk apa orng nak ckp .. aku pk nak blik jer )
klakar gle beb ble di ingtkn blik ..


seminggu aku kat kem .. aku rasa cm oke cket la ..
tapi ..
ble hjung minggu dpt hp .. ha mula lah aku ..melalak je ..
yela rindu fmly aku + bf aku ..
hihihih .
yng pling aku sedih .. masa kat kem .. aku tak penahnya nak sihat mcm orng laen ..
selama 3bln aku kat sne .. aku batok2 yg sngt terok ..
mgkin cuaca or air kt sne kort ..
paham2 jela ..

selama 3bln aku kat sne .. mcm2 nme yg aku dpt ..
smue org pnggil aku bdk manja .. termasuk lah jurulatih aku .
sebab aku ni kuat nages .. segala aktivi fizikal dijalnkn .. tak sah lau aku tak nages .
ble dh lama2 best lah plk sbb dpt mmbr yg best ..
skng ni aku rse rindu plk mse aku kt kem dlu .
hihi ..

bff aku masa kat kem :
 : alin :
: mizza :
: murni :
: dayah :
: ziera :
: along :
: poh2 :
: ayu :

aku rindu korng snagt2 ....
aku harap satu hai nnti.. kte dpt jumpa balik ...
love u all 
:*

No comments: