Monday, February 28, 2011

seorang yang bernama PEREMPUAN ...

hye blogie ... how are  you ?
ha .. arini aku nk cerita dgn kau ..
pasal PEREMPUAN ..
last night aku menonton sbuah drama yg bertajuk " PEREMPUAN "
cerita ini bnyak memberi pengajaran kpde sesiapa pon yg menontonnya ..
kisah suka & duka yg dihadapi oleh insan yg bergelar perempuan ...
cerita yg mengisahkn seorng perempaun yg tidak mendapt didikan agama yg btl drpd ibu bapany.
selain itu beliau tidak mendapt kasih syg dr ibu & bapa ..

dari ap yg aku dp tble aku tgk cte tuh ..
aku dapat rsekn ..
betapa pntingnya ibu bapa kepada kte ..
aku amat bersyukur ..
kerana .. hingga saat ini ..
aku masih mempunyai ibu bapa yg amat menyayangi aku ..
yg bole mendorong aku ke jalan yang benar ...
dan aku mula sedar ..
bahawa .. tuhan sygkn ..
dy memberi aku pasangan hidup ..
yang telah mendorong aku ke jalan yang benar ..
aku amat bersyukur ..
kerana martabat aku sebagai perempuan masih dpt aku perkukuhkan ..
tidak pernah dipukul ataupon di hina ..


aku benar2 insaf ..
aku dpt rasakn ..
cerita ini telah memberi aku ...
ap erti hidup seorang perempuan...
martabat seorang perempuan sgt tinggi .
berbanding seorang lelaki ..
so ... 
kte perlulah .. menjaga maruah kte sbgai seorng perempuan ..
jgn mudah mempercayai ap yg lelaki ckp ..
hehe ..
:)



ikhlas :

memey

No comments: